Rahastotoimintaan liittyy viherpesuriski – miten se vältetään?
Kestävän rahoituksen tiedonantoasetus eli SFDR-asetus velvoittaa finanssimarkkinatoimijat antamaan kestävyystietoja rahastonhoitajista sekä rahastotuotteista. Tietojen...
Sijoituskohteen arvioinnissa ja myöhemmässä arvonluonnissa on monia ulottuvuuksia tiimistä rahoitustarpeeseen. Sijoituskohteen brändi ja sen tuottama asiakaskokemus ansaitsevat fokusta, sillä Forresterin tutkimuksen mukaan hyvää asiakaskokemusta tuottavien yritysten osakkeen arvo kasvoi 29 % paremmin kuin heikon asiakaskokemuksen viiteryhmän. Tämän selittää se, että PwC:n tuoreen tutkimuksen mukaan asiakkaat ovat valmiita maksamaan 7–16 % enemmän erinomaisesta asiakaskokemuksesta. Vastavuoroisesti 59 % asiakkaista oli valmiita jättämään aiemmin tykätyn yrityksen palvelut toistuvien huonojen kokemusten vuoksi, 17 % jo ensimmäisen huonon kokemuksen jälkeen.