PWC Uutishuone
PWC Uutishuone

Säästöjä ja tehokkuutta PK-yritykseen oikealla HR:n organisoinnilla

Erilaisia tapoja hoitaa HR-asiat on yhtä paljon kuin organisaatioita. Pienessä tai ketterässä organisaatiossa yhdellä henkilöllä voi olla useita erilaisia hattuja päässään. Silloin esimerkiksi toimitusjohtaja voi hoitaa osana rooliaan myös kaikkea HR:stä markkinointiin sekä myynti– ja kehitystehtäviin. Suuremmassa organisaatiossa HR-tiimin sisällä taas on useita eri osa-alueisiin erikoistuneita asiantuntijoita. Järkevällä organisoitumisella voidaan lisätä merkittävästi tehokkuutta ja saada aikaan euroissa mitattavia säästöjä organisaation koosta riippumatta. Pienemmissä organisaatioissa tämä voi tarkoittaa myös uuden HR-roolin lisäämistä. Lue lisää siitä, miten kokonaiskustannusten näkökulmasta uudenkin roolin lisääminen voi lopulta tuottaa säästöä.