Immateriaali- eli IP-oikeudet (Intellectual property) hyödyttävät yrityksen toimintaa ja tavoitteisiin sopiva IP-strategia on tärkeä osa koko yrityksen...
IP-strategia on suunnitelma, jolla immateriaalioikeuksia yrityksessä hankitaan, käytetään ja hyödynnetään. Niiden merkitys yrityksen omaisuuseränä voi olla...
Miten immateriaalioikeuksien omistaminen näyttäytyy eurooppalaisten yritysten tuloksentekokyvyssä? Tämä on kysymys, johon helmikuussa julkaistussa Euroopan...
Investoinnit tutkimukseen ja kehitykseen ovat kasvussa erityisesti kiinalaisissa yrityksissä, mutta myös Eurooppa on kirinyt. Tuhannesta suurimmasta globaalista...
Maailman johtava startup- ja teknologiatapahtuma Slush valtaa jälleen Helsingin 4.–5. joulukuuta. Päätapahtumaan odotetaan kahden päivän aikana jälleen...
Vuosituhannen vaihteen internet-huumassa uskottiin monissa liiketoimintasuunnitelmissa verkostovaikutusten voimaan: markkinoille piti päästä ensimmäisenä, jotta...
Uudet toimijat ovat mullistaneet monien perinteisten toimialojen arvontuotantomekanismit lopullisesti. Alusta- ja jakamistalous ovat tulleet jäädäkseen, eikä kukaan...
Avoimet, etenkin asiakkaita osallistavat innovaatiomallit jättävät perinteisen T&K-toimintamallin varjoonsa. Muun muassa tämä ilmenee PwC:n tuoreesta innovaatioraportista, johon saatiin vastauksia yli 1 200 toimitusjohtajalta ja innovaatiojohtajalta 44 maasta.