- Aiheet
#PwCxSlush 2019
PwC:n globaali kumppanuus Slushin kanssa huipentuu jälleen Helsingin päätapahtumaan messukeskuksessa 21.–22.11.2019. Kumppanuusvuosi on PwC:lle ja Slushille jo yhdeksäs.
Slush ja Suomi kiinnostavat ja vetävät edelleen: tapahtumaan odotetaan ensi viikolla 25 000 kävijää, 4 000 startupia ja 2 000 sijoittajaa. PwC:ltä osallistujia on useista maista, vieraiden kera yhteensä yli 300.
On hienoa nähdä, että Slush tuo yhteen vuosi toisensa jälkeen maailmanlaajuisesti osallistujia paikalle. Vaihtuvat ja nousevat teemat, kuten corporate venturing ja sekä korporaatioiden entistä tiiviimpi yhteistyö startupien välillä globaalien haasteiden parissa, kiinnostavat ja puhuttavat. Slushissa korostuvat uudet teknologia ja innovaatiot, ja on tärkeä muistaa myös liiketoiminnan peruspilareiden kuten toimivan taloushallinnon kehittyminen ja modernisointi”, mainitsee PwC:n omistajayrittäjäpalveluiden liiketoimintajohtaja Marko Korkiakoski.
Ohjelmaa PwC:n osastolla
PwC:n pilvipalveluaiheisella osastolla 7A22 järjestetään molempina päivinä Slushin teeman mukaista ohjelmaa:
11.00–11.45 How the evolution of accounting, driven by the latest technology is impacting start-ups
12.00–12.45 How To Create A Predictable Sales Machine
13.00–13.30 Going Cloud and Beyond
13.30–14.00 Factory of the Future
14.00–14.30 Deal Analytics – Data-driven M&A services
14.30–15.00 Workforce of the future / Culture
15.00–15.30 Corporate venturing
15.30–16.00 Scale and Raise intros
16.00–17.00 Maximise your company’s innovation potential by combining the best of both worlds
Lue lisää ja ilmoittaudu tietoiskuihin täällä!
Haluan nostaa esille tämän vuoden ohjelmasta erityisesti tulevaisuuden taloushallinnon infon (klo 11) sekä esittelyssä olevat kansainväliset Scale- ja Raise -ohjelmat (klo 15.30), joita teemme yhdessä globaalin verkostomme kanssa. Nämä ovat konkreettinen tapa skaalautuvalle yritykselle ponnistaa kansainvälisen verkostomme avulla maailmalle ja linkittyä muun muassa kansainvälisten sijoittajien kanssa”, Korkiakoski vinkkaa.
Erilliset ohjelmakokonaisuudet suuryhtiöiden johdolle, seuraajasukupolvelle ja startupeille
PwC:llä on Slushissa omat ohjelmansa suuryhtiöiden johdolle (Executive Track), seuraajasukupolvelle (Next Gen) ja startupeille, joihin osallistuu suurten kansainvälisten yritysten johtohenkilöä, perheomisteisten yritysten seuraajia sekä startupeja ympäri maailmaa.
Executive track -asiakasohjelmassa korostuu korporaatioiden ja startupien välinen yhteistyö globaalien haasteiden ratkaisijoina. Startup track keskittyy pääasiallisesti startupien ja sijoittajien matchmakingiin”, Korkiakoski kertoo.
Tuore PwC:n Global NextGen Survey 2019 vahvistaa entisestään, että PwC:n NextGen@Slush-ohjelma on relevantti kohtaamispaikka perheyritysten seuraajasukupolville eli Next Geneille.
Nykyisen johtajasukupolven tulisi valjastaa seuraajien osaaminen pärjätäkseen digitaalisessa murroksessa ja luottaa seuraajasukupolven osaamiseen digiaikana. On tärkeää, että voimme tuoda seuraajasukupolvea ympäri maailman yhteen ja hakea uusia ajatuksia yhdessä Slushissa”, sanoo PwC Suomen perheyritystiimin asiantuntija Mari Vähäsöyrinki.
Slushin toimitusjohtajan terveiset: Mitä odotettavissa tänä vuonna Slushissa
Slushin aikaan koko Helsinki täyttyy useista eri tilaisuuksista, ja itse päätapahtuman puhujalista on pitkä ja vaikuttava.
“Tänä vuonna Slushin lavoilla kuullaan ennen kaikkea todella konkreettista yrittäjiä neuvovaa sisältöä sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat rakentaneet menestyneitä yrityksiä tai niiden tärkeitä toimintoja. Tämän ohella lavoilla nähdään yhä enemmän deeptech-yrityksiä ja syvään tieteeseen pohjautuvia ratkaisuja sekä keskustelua teknologian, regulaation ja etiikan rajapinnasta”, summaa Slushin toimitusjohtaja Andreas Saari.
Slushiin valmistautuminen kannattaa aloittaa nyt. Matchmaking-työkalun kautta saat sovittua tapaamisesi etukäteen tapahtumapäiville, ja tapaamiskutsuja onkin lähetetty jo yli 50 000.
Suosittelen myös ehdottomasti tutustumaan sivutapahtumiin, joita järjestetään koko Slush-viikon ajan ympäri Helsinkiä – ne ovat erinomaisia paikkoja kohdata Slush-vieraita tietyltä toimialalta ja näin laajentaa oma Slush-kokemus koko viikon mittaiseksi”, Saari jatkaa.
25 000 kävijää, 4 000 startupia, 2 000 sijoittajaa eivät voi olla väärässä.
Slush on todella onnistunut luomaan Helsinkiin ja koko Pohjoismaiseen ekosysteemiin jotain sellaista, että vastaavaa tulikuumaa loskaa lienee vaikea luoda. Ennakkovalmistautuminen tilaisuuteen kannattaa tehdä huolella sekä varmistaa myös huolellinen jälkityö tilaisuuden jälkeen, sanoista todella teoiksi”, tiivistää PwC:ltä Slush-kumppanuuden kanssa tiiviisti toimiva Kia Lund.
Tavataan Slushissa!