PwC:n joululahjoitus SOS-Lapsikylälle
Suomen PwC on tehnyt jälleen perinteisen rahalahjoituksen henkilöstömme valitsemalle hyväntekeväisyyskohteelle. Jouluisella lahjoituksellamme on pitkät perinteet, sillä olemme lahjoittaneet hyväntekeväisyyteen jo vuodesta 2004.
Suomen PwC on tehnyt jälleen perinteisen rahalahjoituksen henkilöstömme valitsemalle hyväntekeväisyyskohteelle. Jouluisella lahjoituksellamme on pitkät perinteet, sillä olemme lahjoittaneet hyväntekeväisyyteen jo vuodesta 2004.
Tänä vuonna joulurahamme saa SOS-Lapsikylä. 25 000 euron arvoisen lahjoituksemme avulla järjestö voi kehittää palveluja lapsille ja perheille, jotta tukea tarvitsevat saavat avun parhaalla mahdollisella tavalla ja riittävän ajoissa. Lahjoitusvaroilla muun muassa tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten harrastuksia.
SOS-Lapsikylä on lastensuojelun asiantuntija ja palveluntuottaja, jonka päätehtävänä on auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia ja nuoria sekä lisätä lapsiperheiden hyvinvointia. Palveluidensa ja ehkäisevän työnsä avulla järjestö pyrkii antamaan kaikille lapsille mahdollisuuden elää tavallista lapsuutta perheessä ja turvallisessa ympäristössä.
Järjestön vapaaehtoisten ja ammattilaisten työhön kuuluu sijaishuollon palveluiden lisäksi muun muassa tunne- ja vuorovaikutustaitojen harjoittelun tukemista, koulukiusaamiseen puuttumista, nuorten kohtaamista julkisissa tiloissa, sovittelua sekä tukemista rikoskierteiden katkaisussa. Suomen SOS-Lapsikylä on osa kansainvälistä SOS-Lapsikyläjärjestöä, joka auttaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia yli 130 maassa.
”SOS-Lapsikylän ehkäisevän työn toiminta mahdollistetaan lahjoitusvaroin, joten jokaisella yritys- ja yksityislahjoituksella on meille valtavan suuri merkitys. Kiristynyt taloustilanne ja yhteiskunnallinen epävarmuus näkyvät avuntarpeen kasvuna ja perheiden ahdinkona”, sanoo SOS-Lapsikylän ehkäisevän työn johtaja Elina Stenvall.
”Esimerkiksi lasten ja nuorten harrastamisen tukemisen ohjelmasta, Unelmista totta -harrastustuesta, haetaan koko ajan enemmän tukia, ja lapsille suunnatussa online-chatissa, Apuussa, yhteydenottoja on joka päivä yli 100. Lämmin kiitos PwC:n työntekijöille, että näette työmme merkityksen ja haluatte tukea sitä”, Stenvall kiittää.
”Jouluisella lahjoituksella on meillä pitkät perinteet, ja henkilöstömme pääsi tänäkin vuonna äänestämään hyväntekeväisyyskohteesta. Tarkoituksemme on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Lasten ja perheiden avuntarve on kasvanut, ja olen iloinen, että voimme omalta osaltamme tukea niitä, jotka eniten kaipaavat apua”, sanoo PwC:n brändi- ja viestintäjohtaja Kaisa Heikkinen.