CapMan ja PwC yhdistävät voimansa lasten ja nuorten hyväksi
CapMan ja PwC yhdistävät voimansa ja käynnistävät hyväntekeväisyyskampanjan Tukikummit-säätiölle ja sitä kautta lasten ja nuorten tueksi. Tavoitteena on kerätä tämän kevään aikana yhteensä yli 100 000 euron potti Tukikummeille ja haastaa kampanjan jatkuessa muita yrityksiä hyväntekeväisyyskampanjaan mukaan. ”Haluamme moninkertaistaa pitkällä aikavälillä nuorten ja lasten hyväksi vuosittain kerättävän summan”, CapManin ja Tukikummit-säätiön hallitusten puheenjohtaja Joakim Frimodig toteaa.
CapMan ja PwC yhdistävät voimansa ja käynnistävät hyväntekeväisyyskampanjan Tukikummit-säätiölle ja sitä kautta lasten ja nuorten tueksi. Tavoitteena on kerätä tämän kevään aikana yhteensä yli 100 000 euron potti Tukikummeille ja haastaa kampanjan jatkuessa muita yrityksiä hyväntekeväisyyskampanjaan mukaan. ”Haluamme moninkertaistaa pitkällä aikavälillä nuorten ja lasten hyväksi vuosittain kerättävän summan”, CapManin ja Tukikummit-säätiön hallitusten puheenjohtaja Joakim Frimodig toteaa.
#Steps4Tukikummit-nimetyssä kampanjassa yhdistyvät halu tehdä hyvää sekä henkilöstön yhteisöllisyyden ja hyvinvoinnin tukeminen: yhtiöt haastavat työntekijöitään kävelemään ja juoksemaan toistensa ja asiakkaidensa kanssa kilometrejä, joiden perusteella kasvatetaan hyväntekeväisyystoimintaan annettavaa pottia. Jokaisesta kävellystä tai juostusta kilometristä annetaan 4 euroa Tukikummien hyväksi. Tämä haaste kestää maaliskuusta toukokuun alkuun 2024. Kampanjan yhteinen huipennus on Helsinki City Running Day -juoksutapahtumassa toukokuussa.
CapMan on osallistunut Tukikummit-säätiön varainhankintaan vuodesta 2014 lähtien. Vuonna 2023 CapMan otti entistäkin aktiivisemman roolin Tukikummien toiminnasta tarjoamalla resursseja ja asiantuntemusta Tukikummien käyttöön ja kattamalla sen toiminnasta aiheutuvia kuluja tavoitteinaan elävöittää Tukikummit-säätiön toimintaa ja jatkaa sen hyvän tekemisen työtä kasvattamalla merkittävästi sen tunnettuutta ja varainhankintaa.
”Meille on tärkeää, että voimme yrityksenä antaa suoraa apua sitä tarvitseville. Tukikummit on ollut keskeisimpiä muotoja avun antamiselle, ja viimeisten vuosien aikana olemme keskittäneet lähes kaiken hyväntekeväisyystyömme Tukikummien toimintaan keräten satoja tuhansia euroja sen avustustyöhön. Olemme erittäin ilahtuneita PwC:n päätöksestä lähteä kanssamme kehittämään tätä nyt lanseerattavaa kampanjaa, jonka toivomme olevan merkittävä alkusysäys Tukikummien hyväntekeväisyystoiminnan kasvattamisessa”, CapManin ja Tukikummit-säätiön hallitusten puheenjohtaja Joakim Frimodig sanoo.
”Halu auttaa tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria on noussut kärkitoiveeksi, kun olemme kysyneet henkilöstömme toiveita hyväntekeväisyyskohteista. Tukikummien kautta voimme olla mukana tukemassa sitä, että kaikilla lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisuus harrastaa”, PwC Suomen toimitusjohtaja Kauko Storbacka kiteyttää.
”Hyvän tekemisen lisäksi haluamme lisätä työntekijöidemme välille yhteisiä kokoontumisia ja hetkiä liikkumisen parissa. Yhteisöllisyyden tukeminen on tärkeää erityisesti koronavuosien jälkeen, ja liikkuminen on oleellinen tekijä hyvinvoinnin lisäämiseksi. Ensimmäiset kommentit henkilöstöltä ovatkin olleet kannustavia. Uskon ja toivon, että mahdollisimman moni innostuu liikkumaan hyvän puolesta”, Storbacka jatkaa.
PwC:n ja CapManin yhteisenä tavoitteena on kasvattaa Tukikummit-säätiön hyväntekeväisyystoiminnan tueksi tehtävästä varainhankinnasta pitkäaikainen kampanja ja yhteistyö.
”Nuorten syrjäytyminen on kasvava ongelma. Harrastustoiminta on mitä parhaimpia mahdollisuuksia nuorelle kokea tarpeellisuutta ja yhteyttä toisiin. Kaikilla ei ole kuitenkaan tasavertaisia mahdollisuuksia itsensä toteuttamiseen, vaan perheet eriarvoistuvat. Olen ylpeä CapManin ja PwC:n käynnistämästä kampanjasta, jonka koen olevan merkittävä askel matkallamme kohti maailmaa, jossa jokaisella nuorella on mahdollisuus toteuttaa itseään ja elää täyttä elämää taloudellisesta tilanteestaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan huolimatta”, riemuitsee Tukikummien toimitusjohtaja Maija Ilmoniemi.
Tukikummit-säätiö sai alkunsa vuonna 2007 Sauli Niinistön, Sari Baldaufin, Björn Wahlroosin ja Hjallis Harkimon yhteisestä huolesta vastauksena lasten ja nuorten kasvavaan syrjäytymisongelmaan Suomessa. Se jakaa avustuksia vähäosaisten lasten ja nuorten hyväksi erityisesti harrastuskustannuksiin ja opintojen tukemiseen.
Lisätietoja:
Joakim Frimodig, hallituksen puheenjohtaja, CapMan, hallituksen puheenjohtaja, Tukikummit-säätiö, puh. 050 529 0665, joakim.frimodig(at)capman.com
Kauko Storbacka, toimitusjohtaja, PwC Suomi, puh. 050 331 2336, kauko.storbacka(at)pwc.com
Maija Ilmoniemi, toimitusjohtaja, Tukikummit-säätiö, puh. 040 513 3781, maija.ilmoniemi@tukikummit.fi