Onko yhtiösi SAP valmis uuteen Call off -varastoyksinkertaistukseen?

16.1.2020  |  Uutiset, Verotus

EU:n B2B-tavarakaupan järjestelmän pikaparannukset (quick fixes) tulivat voimaan 1.1.2020 alkaen. Pikaparannukset harmonisoivat Call off -varastojen käsittelyä EU-tavarakaupassa.

Onko yhtiöllä käytössä Call off -varastoja?

Call off -varastoja käytettäessä tavaroiden myyjä siirtää etukäteen tiedossa olevalle ostajalle tavaraa toiseen EU-maahan ostajan tai kolmannen osapuolen hallinnoimaan call off -varastoon. Ostajalla on myöhemmin oikeus ottaa tavarat omistukseensa. Tavaroiden säilyttäminen Call off -varastossa käsitellään lyhytaikaisena katkona yhteisökaupassa. 

Yhteisömyynti ilmoitetaan siinä ajankohtana, jona tavarat siirtyvät ostajan omistukseen. Myyjän on annettava 1.1.2020 alkaen Call off -varastoon siirrosta ilmoitus Verohallinnolle. Jos myyjä antaa ilmoituksen myöhässä tai ei raportoi siirtoa, Verohallinto voi määrätä laiminlyöntimaksun.

Tämä prosessi vaatii muutoksia FI- ja SD-moduulien konfiguraatioon SAP-järjestelmässä.  

 

Voimme auttaa teitä varmistamaan, että SAP-konfiguraatiot ja prosessiohjeet ovat ajan tasalla ja kouluttamaan SAP-järjestelmän käyttäjiä. 

Ota yhteyttä:

Jari Kärkkäinen, Tax Technology

puh. 020 787 7487

Marja Hokkanen, Indirect Tax Services

puh. 020 787 7487

Ilkka Kivinummi, Risk Assurance Services

puh. 020 787 7508

Jarkko Kotipelto, Risk Assurance Services

puh. 020 787 7073

Kommentit on suljettu.