- Aiheet
Säästä aikaa ja rahaa sopimuksen elinkaaren hallinnan avulla
Sopimuksen elinkaaren hallinta alkaa tarjouksesta ja päättyy, kun sopimus päätetään tai palvelu tai tuote on oikealla tavalla toimitettu ja maksettu. Näiden väliin mahtuu monta vaihetta: esimerkiksi tarjouspyyntö, sopimusneuvottelu, hyväksynnät, allekirjoitukset, sopimuksen osittainen toteutus, alennusten hallinta ja sopimuksen uusinnan neuvottelu. Sopimuselinkaaren hallintaratkaisut mahdollistavat sopimusten hallinnan virtaviivaistamisen ja antavat sinun keskittyä siihen, mikä on yrityksellesi olennaisinta.
Kuinka yrityksesi voi hyötyä sopimuselinkaaren hallinnasta?
Sopimuselinkaaren hallinta
- voi tuoda aitoja säästöjä optimoimalla sopimushallinnan vaatiman työtaakan ja auttamalla parempien sopimusehtojen saavuttamisessa. Tähän päästään tehokkaalla sopimusehtojen analyysillä ja sopimusneuvotteluihin keskittymisellä. Toivotun sopimusversion ja siihen liittyvien hyväksyntöjen hankkiminen on aikaa vievää, etenkin suurissa organisaatioissa. Hyödyntämällä älykästä datahallintaa, henkilökohtaisia dokumenttinäkymiä ja työnkulun allokoimista säästyy aikaa sopimusneuvotteluihin keskittymiseen sekä korkean riskin ehtojen tarkasteluun.
- edistää yhtiön riskienhallintaprosessia luomalla tehokkaan infrastruktuurin vastapuolen tarkistusta, korkean riskin ehtojen analysointia ja kirjausketjun varmistamista varten.
- mukauttaa compliance-prosessin kunkin työroolin mukaan. Huolella suunnitellut henkilökohtaiset ilmoitukset auttavat pysymään ajan tasalla asioista.
- mahdollistaa uusien teknologisten ratkaisujen käyttöönoton organisaatiolle sopivalla hetkellä. Sopimuselinkaaren hallintaratkaisun käyttöönotto ja ylläpito luo vankan perustan, jonka päälle toteuttaa muita ratkaisuja. Näitä ovat esimerkiksi e-signing sekä integraatiot ERP- ja CRM-järjestelmien ja tekoälyä hyödyntävien sopimusanalyysiratkaisujen kanssa.
Vaikka markkinoilla on useita sopimuselinkaaren hallintaratkaisuja, on sopivan toimintakokonaisuuden käyttöönotto oma projektinsa, joka hyvin suunniteltuna voi tuoda huomattavaa lisäetua. Olemme valmiita auttamaan sopivan ratkaisun valitsemisessa, käyttöönotossa ja käyttökoulutuksessa. Autamme myös varmistamaan, että ratkaisu on integroitu tehokkaasti IT-ympäristönne muiden compliance- ja analyysiratkaisujen kanssa.
Ota yhteyttä:
Antti Hyttinen
+358 20 787 7742
antti.hyttinen@pwc.com
Andrei Donoghue
+358 20 787 8087
andrei.donoghue@pwc.com
Jari Kärkkäinen
+358 20 787 7487
jari.k.karkkainen@pwc.com
Alexandra Shtromberg
+358 20 787 7792
alexandra.shtromberg@pwc.com